Regulamin sklepu internetowego

§ 1 – Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy SFIS oświetlenie zwany dalej e-shop, dostępny pod adresem internetowym https://sfis.com.pl/e-shop/, prowadzony jest przez SFIS Sp. z o. o. z siedzibą w Dziwnowie wpisanego do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000633800, NIP: 9860243936, REGON: 365232756 o kapitale zakładowym w wysokości 24 000,00 zł.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających z e-shop i określa zasady korzystania z e-shop oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem e-shop.

§ 2 – Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach e-shop, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  2. Sprzedawca – SFIS Sp. z o. o. z siedzibą w Dziwnowie przy ul. Dziwnej 13c/7, kod pocztowy 72-420 wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000633800, NIP: 9860243936, REGON: 365232756 o kapitale zakładowym w wysokości 24 000,00 zł.
  3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem e-shop.
  4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze e-shop.
  5. E-shop – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://sfis.com.pl/e-shop/.
  6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach e-shop), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  7. Regulamin – niniejszy regulamin e-shop.
  8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  9. Konto – konto klienta w e-shop, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w e-shop.
  10. Formularz rejestracji – formularz dostępny w e-shop, zapewnia utworzenie Konta.
  11. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w e-shop umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dokonywania płatności.
  12. Koszyk – element oprogramowania e-shop, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  13. Produkt – dostępna w e-shop rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  14. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem e-shop. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

§ 3 – Kontakt z e-shop

  1. Adres Sprzedawcy: ul. Dziwna 13c/7, 72-420 Dziwnów, Polska.
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: khs@sfis.com.pl.
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48 692 432 996.
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy:
    PLN 83 2530 0008 2024 1051 8431 0001 do płatności w polskich złotych,
    EUR 56 2530 0008 2024 1051 8431 0002 do płatności w euro,
    USD 02 2530 0008 2024 1051 8431 0004 do płatności w dolarach amerykańskich.
  5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach od 10:00 do 18:00 wg. strefy czasowej UTC+01:00 (czas środkowoeuropejski /CET/ w okresie zimowym od października do marca) oraz UTC+02:00 (czas środkowoeuropejski letni /CEST/, w okresie letnim od marca do października).

§ 4 – Wymagania techniczne

Do korzystania z e-shop, w tym przeglądania asortymentu e-shop oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową Firefox, Chrome, Opera, Safari lub Microsoft Edge w najnowszej wersji,
  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  3. włączona obsługa plików cookies i danych stron,
  4. włączona obsługa języka JavaScript.

§ 5 – Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu e-shop spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością e-shop z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu e-shop nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie e-shop możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Ceny podane w e-shop są podane w (polskich złotych, euro, dolarach amerykańskich) i są cenami netto. W przypadku zakupu przez Klienta w Polsce zostanie doliczony podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt, o której Klient jest informowany na stronach e-shop w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

§ 6 – Zakładanie Konta w e-shop

  1. Aby założyć Konto w e-shop, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:
    1.1. nazwa firmy / Imię i nazwisko,
    1.2. NIP w przypadku firmy,
    1.3. adres,
    1.4. numer telefonu,
    1.5. adres e-mail.
  2. Założenie Konta w e-shop jest darmowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§ 7 – Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. zalogować się do e-shop;
  2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
  3.  kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
  4. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.

§ 8 – Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient otrzyma zamówiony Produkt za pośrednictwem przesyłki kurierskiej.
  2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
    2.1. płatność przelewem na konto Sprzedawcy zgodnie z danymi podanymi w § 3 pkt. 4,
    2.2. płatności elektroniczne PayPal
  3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach e-shop.

§ 9 – Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w e-shop internetowym zgodnie z § 7 niniejszego Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie do 1 dnia roboczego od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  4. Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie do 1 dnia roboczego od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  5. W e-shop istnieje możliwość złożenia zamówienia jedynie dostępnych Produktów, w przypadku braku dostępności należy użyć opcji zapytaj o dostępność.
  6. W dniu wysyłki Produktu, Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
  7. Dostawa Produktu do Klienta jest nieodpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach e-shop w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

§ 10 – Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu przez przewoźnika.
  3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  4. Oświadczenie należy wysłać drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy odpowiadając na otrzymane drogą email potwierdzenia złożonego zamówienia za zwrotnym potwierdzeniem odbioru – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  6. Skutki odstąpienia od Umowy:
    6.1. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
    6.2. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności jeżeli takowe poniósł, w tym koszty dostarczenia rzeczy jeżeli takowe poniósł, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
    6.3. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona na numer rachunku bankowego Konsumenta i nie będzie się wiązało dla Konsumenta z żadnymi kosztami.
    6.4. Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem.
    6.5. Konsument ma obowiązek odesłać Produkt na adres Sprzedawcy który to zostanie przez niego określony niezwłocznie po zapoznaniu się z otrzymanym odstąpieniem od Umowy. Po otrzymaniu informacji odnośnie adresu zwrotu Konsument odeśle produkt nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o adresie zwrotu Produktu przez Sprzedawcę. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
    6.6. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
    6.7. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  7. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

§ 11 – Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane. Na stronach e-shop szczegółowo opisany jest stan każdego używanego Produktu.
  2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
  3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient będący zarówno Konsumentem jak i Przedsiębiorcą ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
  4. Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy za zwrotnym potwierdzeniem odbioru – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3.
  5. W reklamacji należy zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
  7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres określony przez Sprzedawcę.
  8. Na każdy produkt udzielona jest gwarancja 2 lat którą można wydłużyć dokonując odpowiedniego wyboru przy dokonywaniu jego zakupu za dodatkową opłatą

§ 12 – Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    2.1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    2.2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    2.3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§ 13 – Dane osobowe w e-shop

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem e-shop jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem e-shop zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów e-shop mogą być:
    3.1. W przypadku Klienta, który korzysta w e-shop ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
    3.2. W przypadku Klienta, który korzysta w e-shop ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w e-shop.
  4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

§ 14 – Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez e-shop zawierane są w języku polskim, angielskim lub niemieckim w zależności od wyboru wersji językowej strony.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.